jasmijngoesaus.reismee.nl

'No Worries'

Hello everyone!

Nog even een bericht uit Sydney. Hij is redelijk snel na de vorige blog. Aangezien ik de komende twee weken geen internet zal hebben, breng ik jullie nog even op de hoogte van de laatste dagen in Sydney.

De afgelopen dagen hebben we heerlijk van het weer en Sydney genoten. Het is hier heerlijk weer (zon -ongeveer 28 graden) en we besloten om ook even lekker niets te doen. Maar juist op die dagen zie je natuurlijk van alles!

We hebben een route door Sydney gelopen en zijn vervolgens op een bootje gestapt om vanaf het water alle highlights te zien. Dat was echt lekker! Op een bootje, in de zon, varen langs Sydney. Dan kom je toch op plekken die je anders niet gezien zou hebben.

Daarnaast vonden we een mooi park midden in Sydney genaamd 'Hyde Park'. Schijnt ook op de Werelderfgoederenlijst te staan. Ik begrijp goed waarom! Ik begin de sfeer van Sydney ook steeds meer te waarderen. Het is voor een stad van 5 mlj mensen heel goed georganiseerd, schoon en gemoedelijk. Daarnaast is Sydney heel erg groen en dat maakt de stad nog mooier. Tevens alle heerlijke mannen in pak maken het beeld van de stad nog aantrekkelijker!

De dag erna hebben we het park weer kunnen vinden en hebben we de 'Wildlife Zoo'bekeken. Eigenlijk stelt dat echt niets voor, maar omdat er allemaal dieren zijn die typisch bij Australie passen is het toch heel leuk om te zien. Ik wil wel een Koala-tje mee naar huis over een half jaar! Hopelijk zie ik er ook nog een aantal in het wild, dat is toch nog leuker.

Op dit moment luister ik naar het nummer 'Down under - Men at Work'. Erg toepasselijk! ;)

'Do you come from a land down under?
Where women glow and men plunder?'

Verder moet ik nog erg wennen aan de 'No worries' -mentaliteit. Ikkan dat al niet zoheel erg goeduit mijzelf, maar hier in AUS hebben ze wel een hele rustige flow. Alles komt goed, doe rustig aan. Op momenten dat alles goed gaat kan ik dat ook, maar niet als er dingen geregeld moeten worden! Omdit weekend bij de ranch te komen moesten we een treinkaartje kopen. Ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat het netzoals in NL was. Je koopt een kaartje en je gaat de trein in om er vervolgensop je eindbestemming weer uit te stappen. Nou, hier werkt dat net iets anders. Als je een reis maakt buiten de stadmoet je een kaartje kopen op stoel. Dus vol = vol. Nou, die trein bleek ook vol te zitten.Wat moet iedereen daar in Tamworth 1 of ander verlaten dorp? Blijkt er 1 keer per jaar een groot muziek festival te zijn (ter grote vande TT feesten). En natuuuurlijk is dat dit weekend en zijn alle treinen, bussen en hostels vol.Aah!!Weg'No worries' - 'Welcome panic!'.Na een hele dag regelen en veel buikpijn later hebben we uitiendelijk een plekje kunnen veroveren in First class. Wij als aftanse backpackers, first class. Haha! Het kost wat, maar hopelijk hebben we dan ook wat :)

Vandaag gaan we lekker naar het strand. Bondi beach staat op de planning, hopelijk kom ik niet op TV in 'bondi rescue'.

En dan start zaterdag tetrip naar de Ranch om vervolgens na een week door te trekken naar Brisbane. Natuurlijk zullen op de ranch ook veelKodak momenten volgen maar die zal ik pas later met jullie delen.

Tot over een poosje!

Heel veel Liefs - Jasmijn

Reacties

Reacties

Monique (d'Engelbronner)

Haha! Het kwam dus uiteindelijk toch allemaal nog goed! Misschien was dat ook wel zónder 'panic' gelukt! Heel veel plezier op de ranch. Zal best een 'culture shock' zijn na Sydney. En natuurlijk geen mooie mannen in strak pak meer, maar misschien wel heerlijke, gespierde en gebruinde cowboys! Joepie!! Ik ben benieuwd naar de verhalen, maar dat duurt dus nog even. Ga lekker genieten - oftewel 'no worries'!
Dikke kus! X

Laura (Wierda)

Jassie! Leuk verhaal weer, top dat jullie zo samen reizen, lijkt me heel gezellig. Op de foto's zie je er lekker vrolijk en ontspannen uit. Nu heb je er natuurlijk niet een op gezet van je panic-moment, maar die heb je er vast zo nu en dan bij. Mag best hoor ;) Super veel plezier daar beneden op de boerderie. Ik ben heel benieuwd naar je Kodak-momenten en je leuke verhalen. Je kan goed schrijven :D

Dikke knuf Lau

Judith

Yes weer een leuk verhaal om te lezen, zijn we er toch een beetje bij. En die No Worries lijken mij ook erg moeilijk, maar je probeert het toch, super! En die Panic momenten mogen er toch ook zijn. Dus lekkere mannen in pak, niet verkeerd en straks gespierde mannen met ontbloot bovenlichaam, ook niet verkeerd als ze maar gespierd zijn:) Heel veel plezier en jammer dat het nu even duurt voordat we weer een verhaal van je lezen, maar lekker genieten op de boerderij en veel foto's schieten en natuurlijk ook van de mannen:)

Marije

Hej meid,
goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je al goed op je plek zit! Leuk om zo met je mee te lezen.
Voor mij is het aftellen nu ook begonnen, nog iets meer dan een week.....
Heel veel plezier op de boerderij en op je verder reis en zal proberen om je verhalen te blijven lezen als ik op reis ben.
X

Arno&fam

downunder van men at work ... muziek uit mijn tijd ;)

wederom een leuk verhaal en vooral heel fijn om te zien dat je zo geniet. weel veel plezier op het platte land!

grtz

grno

Tanja

He Jasmijn,

Wat geweldig leuk deze website. Ik blijf je zeker volgen. Knap en stoer hoor, deze reis. Weet niet of ik dat zou durven, petje af!!

ciska, a1p

leuk om al je verhalen te lezen!
Zijn we er toch een beetje bij ;-)
We missen je wel hoor op A1p ;-)

Riektje

Ha Jasmijn,
leuk, je via je verhalen te volgen. Wat jammer en naar van je moeder en de NZ-reis.
Maar toch lekker genieten, hoor!
En pas op hè, ik heb je gewaarschuwd, straks kom je nog met een schapenboer thuis :):):):) liefs.

Manon

Hee meisje!
Ik ben heeel benieuwd hoe het met je gaat en hoe je het hebt op de ranch!! Hopelijk kun je ook steeds wat meer wennen aan de no-worries mentaliteit, je zal waarschijnlijk wel moeten, en je kan je er het beste ook maar gewoon aan overgeven! Niks moet, alles kan en mag! Veel plezier!!!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active