jasmijngoesaus.reismee.nl

'Marvellous Melbourne'

Hello Everyone!

Dit keer schrijf ik een bericht uit Melbourne.Na 2 uur vliegenen 1700km later landen we op Melbourne Airport. Op een of andere manier voelde dat direct goed! Melbourne voelt heel erg Europees aan en alles is heel'laid back'.Daarnaast is het hier al 2 weken heel erg lekker weer! In tegenstelling tot de oostkust op dit moment. (Joepie!)
We kwamen die middag aan in ons geboekte hostel. Het zag er allemaal veel belovend uit toen we de reservering maakte. Niet duur, aan de rand van het centrum, gratis ontbijt, hippe naam. Dat zagen we wel zitten! We zijn nu dus in het Melbourne International Backpackers Hostel. Bij binnenkomst moet je eerst een kilometerslange gang afleggen waarin je denkt 'Hmm, lopen we wel goed of zijn we inmiddels richting de metro?'. Om uiteindelijk uit te komen bij een donkere houten deur om daarna in een lift naar een andere etage te gaan voor de receptie (logisch toch?).Maar niet alleen de receptie is daar. De keuken, internetruimte en huiskamer is in 1 relatief kleine ruimte gepropt. Dit betekent datof je nou zit te internetten of tv te kijken, je ruikt de gehele internationale keuken voorbij komen. Van japanse oesters tot italiaanse pasta totduitse worstjes. En als je denkt dat dit alleen na 5u pm is, heb je het mis. Wanneer ik in de ochtend braaf mijn cornflakes aan het eten ben, komen de geuren van garnalenme alweer tegemoed. Nee zonder gekheid, dit is niethet beste hostel waar we hebben gezeten. Het is erg druk,veel lawaai en drank/drugsgebruik. Opzich is de kamer prima, maar je moet bijvoorbeeld door de drukke receptie/keuken/huiskamerombij de toiletten te komen. Dat soort dingenzijn gewoon niet zofijn. Maar ach, je leert de andere hostels hierdoor wel beter te waarderen en zolang je met zijn tweeen bent kun je veel aan!

Daarnaast hebben we echt hilarische kamergenoten gehad! Eerst twee meisjes uit Israel, die in eerste instantie niet heel vreemd zijn, behalve dat ze zo'n gebrekkig engels praten dat we er nauwelijks mee kunnen communiceren. En een leuke Duitser, waar we in principe wel mee zouden kunnen communiceren, maar dit heeft meneer al vanaf dag 1 verpest. Hij was namelijk zijn fototoestel kwijt. Natuurlijk dacht hij datwij dit gedaan hadden. Aangezien we erg crimineel aandoen is dit ook heel begrijpelijk. Midden in de nacht kwam onze vriend thuis van het stappen en riep door het hele hostel: 'one of these bitches stole my camera!' Drie dagenlater was hij opeens erg aardig, misschien heeft hij zijn camera gevonden?Verder lag er een erg gespierdeman van ongeveer 35 die zichzelf erg good-lookin' vond. Deze man (niet overdreven!) komt telkens de kamer binnen om vervolgens in 1 knipper met mijn ogen al zijn kleren tot zijn boxer uit te trekken.Tevens doet hij elke ochtend trouw zijn push-upps en kreunt dan zo hard, dat iedereen even wakker wordt en hem in zijn onderbroek op de grond ziet liggen. En het leukste is dat het echt moeilijk is om je ogen van hem af te houden, ookal vind je hem niet eens aantrekkelijk!En met klap op de vuurpijl wilde ik gister mijn was gaan doen, zit daar een man op een wasmachine te wachten tot zijn was klaar was. Echter was hij naakt. Het enige wat zijn blote lichaam enigszins bedekte was een klein gastenhandoekje over zijn bovenbenen. Welkom in Australie!

Verderhebben we de eerste weekheel rustig aangedaan, lekker uitrusten,door winkeltjes struinen en in mooie parken liggen. Na al die heftigheden van de kamergenoten was dit natuurlijk hoog nodig. Wat heb ik toch een zwaar leven.
Winkelen is trouwens helemaal niet leuk als backpacker, want je kunt toch niets meenemen! Natuurlijk wel weer een voordeel voor de inhoud van mijn portomonee. Opeens kwamen we twee meisjes tegen die we hadden leren kennen in Sydney. Heel erg toevallig want we wisten niet van elkaar dat we in Melbourne waren. Samen hebben we het uitgaansleven van Melbourne leren kennen. Via-via-via-via hadden we vernomen dat er in de club 'Perseverance' op vrijdag een 90'night is. En zoals misschien sommigen van jullie weten ben ik een groooot fan! Erg leuke avond gehad en lekker gedanst tussen veel vrouwen en een enkele man. En de mannen die er aan het dansen waren, waren zeker niet geintereseerd in vrouwen ;). Erg leuk om vier uur lang te dansen op de Backstreet Boys, Aqua, Vengaboys, Spice Girls en ga zo maar door! Echt, die club mogen ze van mij in Zwolle planten.

Verder zijn we maandag op een hele gave trip naar Phillip Island geweest. Ik kende persoonlijk dit eiland dichtbij Melbourne niet. Maar het blijkt de tweede grootste attractie te zijnvan heel Australie na de Great barrier Reef. Wat heb ik me toch goed voorbereid, hehe.Allereerst gingen we naar een Wildlife resort. Het leuke hiervan is dat de dieren meer in hun eigen omgeving leven en bijvoorbeeld ook zieke dieren worden verzorgd. Ik vind dit soort 'parken' uit principe leuker dan de echte dierentuinen. Het was een soort kinderboederij, maar dan zonder de schaapjes en kippen maar met Walibie's, Kangaroo's, Koala's,Emu's, Tasmanian Devils en dergelijke. Met een bakje voer ging ik stoer op pad. Je kon de weides in waar de dieren leefden en toen merkte je dat ze toch wel wat makker waren dan ik eerst dacht. Zo lang je eten bij je had heb je vrienden voor het leven! Vooral de Kangaroo's zijn erg slim en springen je gerust even omver voor je bakje met eten. Maar na een tijdje vonden we elkaar toch wel aardig dus ook zonder eten kon er een knuffel vanaf. Echt top om zo dicht bij de dieren te kunnen komen! Vervolgens gingen we verder naar Phillip Island. We bezochten eerst Woolamai beach. Dit is een prachtig strand waar de twee grote oceanen bij elkaar komen. Hierdoor zie je veel aparte golven en schijnt het een surfers droom te zijn. Tegelijkertijd is het hier eigenlijk verboden het water in te gaan omdat het door de heftige stromingen al na 1 meter heel erg gevaarlijk is. Vervolgens gingen we verder naar de Nobbies. Een prachtige baai met rotsen waar regelmatig Zeeleeuwen en Pinguin's te zien zijn. De laatste heb ik mogen bewonderen maar de Zeeleeuwen hadden net op dat moment bedacht maar eens wat eten te gaan verzamelen. Des ondanks het mooiste plekje van die dag. In de avond was het tijd om bij zonsondergang op het strand te gaan wachten totdat de Pinguin's uit het water naar het land komen om te overnachten. Heel schattig was het om in groepjes van ongeveer 5 pinguin's zo over het strand naar hun nestjes te zien scharrelen. Het soort dat hier leeft is het kleinste ter wereld. Wel 23 cm en 1 kg. Het leukste is dat de vrouwtjes wanneer ze zwanger worden een keer zo zwaar worden als ze zijn. Als een balletjevan 2 kg rollen ze over het strand. Helaas mochten we van de avond geen foto's maken.

Daarnaast hebben we in Melbourne de 'Eureka Skydeck' bezichtigd. Een wolkenkrabber waar op de 88e verdieping een uitzichtspunt is gerealiseerd over geheel Melbourne.
Heel erg gaaf! Daarnaast zijn we nog in een soort glazen kubus uit het gebouw geschoven. Dus ook de vloer waar je op staat is glas. Ik ben niet snel gespannen maar hierbij ging ik spontaan toch een beetje beven!

Mamma is inmiddels geopereerd. Tot nu toe gaat alles goed en ligt ze voorlopig nog in het ziekenhuis. Toch wel gek dat je daar niet bij kunt zijn. Maar om de pijn voor ons allen een beetje te verzachten (hihi) heb ik een georganiseerde reis geboekt door Nieuw zeeland. In 22 dagen ga ik met een groep van 24 mensen tussen de 18 en 35 jaar langs alle highlights van NZ. Zes maart vlieg ik naar Auckland, ik heb er zin in! Even een paar weken iets meer structuur waar ik niet over na hoef te denken.

Morgen vertrekken we om in 7 dagen van Melbourne naar Adelaide te gaan. We zien in die reis onder andere 'The Great Ocean Road' en 'Kangaroo Island'. Ik zal jullie daarna weer op de hoogte brengen van die belevenissen.

Veel Liefs - Jasmijn

p.s.: Ik ben erg moe, dus nu al excuses voor de eventuele schrijf fouten!

Reacties

Reacties

Monique (d'Engelbronner)

En ik maar denken dat je al helemaal naar de westkust gereisd was! Maar in ieder geval wel wèg van al die overstromingen. En leuk: dat hoor je van iedereen, dat%2

Marjet

Geweldig!
Het klinkt of je er nu wel veel plezier in hebt. Blijf mar zo leuk schrijven en genieten!Ik ga vanmiddag naar je moeder.
Groeten

Monique (d'Engelbronner)

Nou, ik weet niet wat er fout ging met m'n reactie. Hier komt ie nog eens, nu volledig, hoop ik!

En ik maar denken dat je al helemaal naar de westkust gereisd was! Zuiden dus - maar in ieder geval wel wèg van al die overstromingen. En leuk: dat hoor je van iedereen, dat Melbourne zo'n geweldige stad is. Dat zou bijna vergeten worden, omdat Sydney natuurlijk zo'n naam heeft en iedereen in eerste instantie dus daar op af koerst. Al je avonturen: zo leuk om te lezen. Je schrijft trouwens hartstikke goed! Verborgen talent dat boven komt drijven? :) Ik kijk uit naar het volgende hoofdstuk. Voor nu weer dikke kus, lieve schat! X

Ina

Volgens mij vermaak je je prima.
Ik neem aan dat je tijdens je opleiding anatomie gehad hebt, zodat je niet schrikt van een naakte man.
In mijn verbeelding zag ik je al knuffelen met een kangeroo. En dan geen één van de kermis. Je schrijft nog steeds voortreffelijk. Zoals jij alles beschrijft, zie ik alles levendig voor me. Vond het trouwens erg leuk om je in levende lijve te zien en te horen. Geniet nog maar een tijdje en tot het volgende verhaal.
Liefs Ina

Merel&co

Klinkt goed zussie! Wij gaan straks ook naar mama, ik zal haar het verhaal ook laten lezen! Kus!

pappa

De fatale kust nu al gevonden en gelijk maar je naam erop gekalkt? Mooi eiland trouwens, dat Philip Island; even op Google earth gekeken, de ene kant rotsen - ik heb je 'mooiste plekje' gevonden -, glooiender aan de noordkant. Leuke avonturen hoor! En volgens mij doet die Nikon goed dienst (kennelijk niet meegenomen door die Duitser); mooire foto's!
Je mamma maakt het goed, morgen/vrijdag uit bed en oefenen...
Heel veel plezier op je volgende reisetappe!
pappa

Jannie

Ontzettend leuk die foto’s en verhalen! Het plezier spat er vanaf. Wat een lieve foto's van de kangoeroes, maar waar zijn de foto's van de gespierde- en de blote mannen? Mogen wij hier ook even meegenieten?

Hartegroet,
Jannie

kees

Hoi Jasmijn, toch ook even vanuit deurne reageren.
Wat een droomreis. Ik ben nog steeds jaloers, vooral de oversteek naar nieuw zeeland. Maak maar veel foto's dan kunnen wij hier in de vrieskou ook genieten.

Tineke

Hallo Jasmijn, bedankt voor je kaart. We genieten van je spontane verhalen. We volgen je op de voet en zien uit naar het volgende verslag. We hopen dat we straks wat kunnen herkennen als je in Nieuw-Zeeland bent.
groetjes Ad en Tineke

romy

hey jasmijn,
leuk om je verhalen te lezen en fijn dat je het naar je zin hebt! geniet ervan! en zo'n club mag ook wel in assen komen hoor!

groetjes xx

Riektje

Meid, wat klinkt het goed allemaal!
Ik ben blij dat je zo geniet daar.
En NZ moet nog komen:):):).
Liefs, Riektje

Laura Wierda

Lieve Jassie,
Wat een leuk verhaal weer. Gaaf dat je met kangaroos hebt geknuffeld! Veel plezier deze dagen en ook in NZ.
Ik ben benieuwd wat je van de groepsreis vindt.
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active