jasmijngoesaus.reismee.nl

'Great Ocean Road & Kangaroo Island'

G'day Mates,

We zijn inmiddels maar 9 dagen verder dan de vorige blog maar ik heb al zoveel gezien en meegemaakt wat ik graag met jullie wil delen! De afgelopen dagen stonden in het teken van Melbourne naar Adelaide te komen. We hadden samen 2 trips geboekt van 3 dagen. De eerste stond in het teken van de Great Ocean Road en de tweede drie dagen stonden in het teken van Kangaroo island.

Vrijdagochtend werden we vroeg opgehaald in Melbourne om onze groep te leren kennen en te vertekken. De eerste groep bestond uit 20 personen tussen ongeveer de leeftij van 18-35 jr. Verder was het een compleet europese groep bestaande uit veel duitsers, denen, fransen, zweden en natuurlijk de leukste: Nederlanders. Grappig, kom je naar Australie om dit continent te leren kennen, reis je met geheel europa. Haha. Gelukkig was de reisleider wel een echte Australier. Ik vond de trip heel erg leuk, maar voornamelijk om met de groep te zijn. De Great Ocean Road zelf is een mooie weg langs de zuidelijke kust die eindigd bij de 12 Apostels. Die hebben we mogen zien bij zondsondergang, dat was erg mooi! We sliepen in een klein hostel in 'the middle of nowhere' waar de Kangaroo's savonds omheen kwamen staan om te overnachten. Als een soort koetjes in een NL wei.
Verder hebben we een hele gezellig 3 dagen gehad en door een aantal verjaardagen leuke feestjes gehad! Toch wel erg brak van de avond ervoor gingen we zondag wandelen. Ik wilde me niet laten kennen dus ik heb mooie watervallen gezien en 'the grampians'. Indrukwekkend!

Toch wel gesloopd kwamen we zondagavond laat aan in Adelaide. Erg veel laagbouw hier en het is zo mooi! Juist omdat het zo anders is dan Melbourne en Sydney. We gingen snel slapen (in het beste hostel tot nu toe) om de volgende dag door te gaan naar Kangaroo island. Ik had hier echt zin in! Deze nieuwe trip ging samen met een nieuwe groep. Deze groep was weer compleet europees maar de leeftijd lag wat hoger. Dat was wel fijn, zo kon ik echt genieten van kangaroo Island op een rustige manier.

Maar wat was Kangaroo island prachtig! Ik denk dat dit het mooiste stukje Australie is wat ik tot nu toe heb mogen zien. Kangaroo Island ishet op 3 na grootste eiland van Australie. Dat had ik helemaal niet verwacht. Ik had een kleinvlieland verwacht of iets dergelijks. Kangaroo Island is 145 km lang en tussen 900 meter en 57 km breed. Kangaroo Island staat voornamelijk bekend om de grote hoeveelheid aan Wildlife en ongerepte natuur. De Australiers zijn ook erg druk met het behouden van de orginele eiland. Je mag bijvoorbeeld geen vossen, konijnen en katten meenemen naar het eiland omdat ze geen nieuwe invloeden willen in het huidige landschap.
We waren in totaal 3 dagen op Kangaroo Island. De eerste dag was een combinatie van prachtige baaien zien, dolfijnen spotten in de zee, snorkelen en sandboarden. Inderdaad, sandboarden! Dat is hetzelfde alssnowboarden maar dan op een zandduin.Ik maakte er alleen sand-sleeen van aangezien ik stand toch wel heel spannend vond. Het was echt super tof! Aangezien ik snel verbrand smeer ik me regelmatig in met zonnebrandmelk. Zo ook 5 minuten voordat ik hoorde dat we gingen sandboarden. Resultaat, gepaneerde Jasmijn.

Vervolgens gingen we naar ons hutje op de heide. Ik dacht dat we daar lekker in een bedje konden kruipen. Maar toen we aan kwamen rijden zag ik toch al snel dat het huisje alleen een veranda was met een keukentje en een provosorisch emmertje boven je hoofd als douch. Juist. Ik was nog steeds in de veronderstelling dat er luchtbedden en tenten tevoorschijn zouden komen. Ik dacht, dat moet toch minimaal aanwezig zijn wil je hier in de bush-bush gaan kamperen.
Nou nee. We kregen allemaal een Swag. Dit is een zak met geintregeerd matje waar je met je slaapzak in gaat liggen. 'Je bedoeld dus dat we buiten gaan slapen zonders bescherming over ons hoofd ofzo?'. Toen viel voor Jasmijn het kwartje hoor. Nou ik was spontaan giga melig want ik zag het al weer gebeuren dat er allemaal insecten in mijn swag liepen. Toen ik mezelf had geinstaleerd (gemummificeerd) in de swag en eens rustig ging liggen naast het kampvuur zag ik echt miljoenen sterren boven me. Echt geweldig. Na een toch wel aparte nacht werd ik wakker toen de zon opkwam en kangaroo's en Walibi's rondsprongen in de weide. Weer zo'n magisch moment.

Dag twee bestond uit andere mooie dingen bezoeken en gingen we naar Seal Bay. Dit is een baai waar ongeveer 8000 zeeleeuwen leven. Het was heel bijzonder om met een groepje het strand op te gaan om bij hun in het wild te zien leven. Dat de zeeleuwen ons accepteerde op het strand is iets waar ze erg lang mee bezig zijn geweest. En toch voel je het heel duidelijk, we zijn in hun huis op bezoek. Daarnaast hebben we die dag in een levens groot natuur speeltuin gespeeld! Remarkable Rocks is een groep grote, door erosie in opmerkelijke vormen gesleten, rotsen op een klip boven de oceaan. Echt super tof! We eindigde die dag om nog meer zeeleuwen te gaan bekijken in Kaap du Couedic. Op een van de westelijkste punten van het eiland wonen veel nieuwzeelandse zeeleeuwen.

Dag drie stond in het teken van een leuke wandeling. Voor het eerste heb ik mijn meest charmante bergschoenen aangetrokken. Ik was blij dat ik ze aanhad zeg! In hetNational Park Flinders Chase hebben we een wandeling gemaakt langs de snake lagoon.In dit park vind je tevens veel wildlife. . Was een pittige loop, maar dat geeft wel veel voldoening. Er leeft trouwens op dit Eiland een super grappige vogel. Hij lijkt op een soort struisvogel en wanneer hij zich bedreigd voelt blijft hij stokstijf staan. Dit schijnt hij te doen om de indruk te wekken dat hij een boom is. Tevens imiteert hij andere dieren geluiden. Ik zie het al voor me: 'Ik ben een boom - Ik ben een boom - Miauw!'

Ik merkte dat deze drie dagen heel bijzonder waren. Ik heb veel gezien en beleefd maar ook ruimte ervaren om tot mijzelf te komen. Je denkt veel na in deze omgeving over wat belangrijk is in je leven.

Verder zijn we nu weer terug in Adelaide, waar we 11 dagen blijven. Het is een super leuke kleinere stad, waar vanalles te doen is. We verblijven in een super hostel, een van de beste tot nu toe. Geen afgebrande deuren, geen Duitsers die beweren dat je een camera gejat hebt en nog belangrijker: geen naakte vieze mannen op de wasmachine.

26 februari gaan we naar Alice Springs wat het laatste station van Odile zal zijn. Ik denk er nog niet teveel over na want ik heb echt een super tijd met haar en wil dat nog helemaal niet stoppen.

Heel veel Liefs - Jasmijn

Reacties

Reacties

Odile

Gelukkig duurt dat nog even :) & gaan we nog suuuuper veel leuke dingen doen in Alice Springs. (waaronder mijn VERJAARDAG, woehoe)

Marjet

Tja, wat moet ik zeggen, alles komt weer boven van onze reis.
Hebben ze jullie ook verteld van dat stel wat op zo'n apostel stond en dat toen de ' brug' naar het vaste land doorbrak? Groot nieuws want ze zaten daar vast. Camera's van de tv erbij voor de reddingsactie en toen bleek het een stel te zijn wat samen, dus zonder hun eigen partner, een dirty weekendje uit was. Embarrassing, niet?!
Geniet lekker verder en bedankt voor je kaart!

Ina

Begin nu toch wel jaloers op je te worden. Je ziet wel veel mooie natuur met de nodige flora en fauna. Als ik je verhaal lees, zie ik het paradijs al voor me. En de foto's bevestigen dat alleen maar. Nog veel plezier daar down under.
Liefs en groetjes Ina(voor deze keer ook van Henk.)

Ineke

Lieve Jasmijn. Wat een schitterende foto's en wat een avonturen, zeg. Ik slaap ook weleens in de openlucht en de eerste keer (en ook de 2e, 3e en zoveelste keer, haha) moet je wel de enge beestjes uit je hoofd bannen. Maar zo'n mooie sterrenhemel is magisch, toch? Geniet lekker verder. Liefs uit Oosterbeek.

Pieter

Jasmijn, wat een mooie verhalen, avonturen en foto's, je kunt het leuk brengen die verhalen ( verborgen talent ?). Ik geloof dat je het wel naar je zin hebt, kan me voorstellen dat je zo geniet van al die indrukken en de pracht en praal van de natuur. Wat dat betreft is elke nieuwe dag weer een kadootje, die je mag uitpakken. En fijn dat het ook lekker klikt met de de groep ( Odile ) ! Leuk

XP

Monique

Wat een heerlijke verhalen, toch! Stoer, ook. Lijkt het niet ongelooflijk lang geleden, dat je op Schiphol stond, onzeker over wat je allemaal tegemoet zou gaan?! Haha, daar kun je je waarschijnlijk niets meer bij voorstellen! Geniet heerlijk door, lieve schat. Ik kijk uit naar je volgende verhalen en foto's. Dikke kus weer!
Monique

Marije

Heej meid,

zow, ik heb ook even de tijd gehad om jouw verhalen weer te lezen!
Wat een super reis heb je in Australie! misschien moet ik ook nog maar die kant op ;)
En wat ook een herkenbare verhalen! Shoppen is idd niet leuk als backpacker! Mijn tas zit ook al helemaal vol. Mijn voordeel is dat ik spul dat ik niet meer gebruik en souvenirs aan Jozien mee kan geven als zij naar Nederland gaat :P
Heel veel plezier daar nog en geniet ervan want die maanden zijn echt zo voorbij hoor!!
Kus!

Fenny

Kom maar op met het volgende verhaal Jas! Ben alweer benieuwd naar al je avonturen :). XXX

Marian

Hoi Jasmijn, ik kwam zojuist voor het eerst via de site op je reisverslag, wat leuk om zo mee te kunnen genieten van je avonturen. Wat een enthousiast verhaal heb je geschreven en wat maak je veel mee! Ook schitterende foto's, prachtige natuur! Geniet van het vervolg van je reis, leuk om het zo te kunnen volgen.

pappa

Dag Jasmijn,
Wat een geweldig verslag van een heel bijzondere ervaring; watervallen op Uluru. Bijna spiritueel dus al dat water; zou Alice Springs haar naam ook aan zo’n bijzondere gebeurtenis te danken hebben? Was dat hemelwater of waren dat toch aardse bronnen? Je verslag van de plaatselijke mythen doet me goed, vooral je afsluitende opmerking dat ze ‘gelukkig net zo geloofwaardig zijn als bij andere geloven’ is me uit het hart gegrepen. En wat een sportieve prestaties lever je! Ik tel een 20 km bergwandelen in 2 dagen, mooi hoor, en op Kangaroo Island ook al de nodige ervaring op elegante bergschoenen (een aspect om voortaan op te letten trouwens als je weer eens nieuwe aanschaft). En hier in Nederland kennen we kalverliefde, je hebt je in dat opzicht aardig aangepast.
En ja het is goed om te merken in wat voor bevoorrecht land we hier leven: behoorlijke huizen, geen afval overal, water uit de kraan, inderdaad internet als je ervoor betaalt ...; dan ervaar je dat dat niet vanzelf spreekt.
En dan wil ik nog even terug naar je vorige verslag: ik las daar zowaar dat je een wat ouder=rustiger gezelschap wel op prijs stelt...; wijsheid die met de jaren komt? En in je swag zag jij miljoenen sterren: ja een schitterende ervaring he, zo in de open lucht slapen, dat deed je trouwens al vaak in Oman! En natuurlijk zag je die vage band daar tussendoor, onze melkweg; wij zitten hier met onze zon een beetje aan de rand van die melkweg. Heb je trouwens enig idee hoeveel sterren er wel zijn? Wel, dan praat je over miljarden sterrenstelsels met elk miljarden sterren... Ofwel, meer dan 1,000,000,000,000,000,000 sterren... En dan nog al die zwarte gaten en zwarte materie... Genoeg wetenschap. We hebben je hier in Nederland hard nodig want medisch-ethisch loopt het helemaal uit de hand: eerst hebben we hier een prins Friso die met skieen (buiten de piste) onder lawine belandt, veel te lang, 50min, gereanimeerd wordt, en voor hoe lang wel niet(?) in coma zal liggen. Daar is natuurlijk al een ongezond grote belangstelling voor maar m.n. mijn eigen kwaliteitskrant maakt het wel erg bont met publiceren van hijgerige prive-gegevens door een hijgerige professor via zijn hijgerige partner/journalist. En je bent nog niet van de schrik bekomen of de Spoedeisende Hulp van het VU-ziekenhuis blijkt vol te hangen met 35 verborgen camera’s namens RTL. Je wordt eerst gefilmd en bekeken door de witgejaste-maar-niet-BIG-geregistreerde filmploeg – op de brancard, achter het gordijntje met je dokter, al dan niet in onderbroek – en als je interessant bent voor de uitzending, wordt je achteraf toestemming gevraagd of je in de film wilt; als je geluk hebt want zelfs die toestemming achteraf werd wel vergeten... Kortom, we need you!!
Meid, veel plezier daar in Nieuw Zeeland!
Pappa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active