jasmijngoesaus.reismee.nl

'No Worries'

Hello everyone!

Nog even een bericht uit Sydney. Hij is redelijk snel na de vorige blog. Aangezien ik de komende twee weken geen internet zal hebben, breng ik jullie nog even op de hoogte van de laatste dagen in Sydney.

De afgelopen dagen hebben we heerlijk van het weer en Sydney genoten. Het is hier heerlijk weer (zon -ongeveer 28 graden) en we besloten om ook even lekker niets te doen. Maar juist op die dagen zie je natuurlijk van alles!

We hebben een route door Sydney gelopen en zijn vervolgens op een bootje gestapt om vanaf het water alle highlights te zien. Dat was echt lekker! Op een bootje, in de zon, varen langs Sydney. Dan kom je toch op plekken die je anders niet gezien zou hebben.

Daarnaast vonden we een mooi park midden in Sydney genaamd 'Hyde Park'. Schijnt ook op de Werelderfgoederenlijst te staan. Ik begrijp goed waarom! Ik begin de sfeer van Sydney ook steeds meer te waarderen. Het is voor een stad van 5 mlj mensen heel goed georganiseerd, schoon en gemoedelijk. Daarnaast is Sydney heel erg groen en dat maakt de stad nog mooier. Tevens alle heerlijke mannen in pak maken het beeld van de stad nog aantrekkelijker!

De dag erna hebben we het park weer kunnen vinden en hebben we de 'Wildlife Zoo'bekeken. Eigenlijk stelt dat echt niets voor, maar omdat er allemaal dieren zijn die typisch bij Australie passen is het toch heel leuk om te zien. Ik wil wel een Koala-tje mee naar huis over een half jaar! Hopelijk zie ik er ook nog een aantal in het wild, dat is toch nog leuker.

Op dit moment luister ik naar het nummer 'Down under - Men at Work'. Erg toepasselijk! ;)

'Do you come from a land down under?
Where women glow and men plunder?'

Verder moet ik nog erg wennen aan de 'No worries' -mentaliteit. Ikkan dat al niet zoheel erg goeduit mijzelf, maar hier in AUS hebben ze wel een hele rustige flow. Alles komt goed, doe rustig aan. Op momenten dat alles goed gaat kan ik dat ook, maar niet als er dingen geregeld moeten worden! Omdit weekend bij de ranch te komen moesten we een treinkaartje kopen. Ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat het netzoals in NL was. Je koopt een kaartje en je gaat de trein in om er vervolgensop je eindbestemming weer uit te stappen. Nou, hier werkt dat net iets anders. Als je een reis maakt buiten de stadmoet je een kaartje kopen op stoel. Dus vol = vol. Nou, die trein bleek ook vol te zitten.Wat moet iedereen daar in Tamworth 1 of ander verlaten dorp? Blijkt er 1 keer per jaar een groot muziek festival te zijn (ter grote vande TT feesten). En natuuuurlijk is dat dit weekend en zijn alle treinen, bussen en hostels vol.Aah!!Weg'No worries' - 'Welcome panic!'.Na een hele dag regelen en veel buikpijn later hebben we uitiendelijk een plekje kunnen veroveren in First class. Wij als aftanse backpackers, first class. Haha! Het kost wat, maar hopelijk hebben we dan ook wat :)

Vandaag gaan we lekker naar het strand. Bondi beach staat op de planning, hopelijk kom ik niet op TV in 'bondi rescue'.

En dan start zaterdag tetrip naar de Ranch om vervolgens na een week door te trekken naar Brisbane. Natuurlijk zullen op de ranch ook veelKodak momenten volgen maar die zal ik pas later met jullie delen.

Tot over een poosje!

Heel veel Liefs - Jasmijn

'Syndey, Here I am!'

G'Day Mates!

Hier is mijn eerste verhaal uit Sydney.
Dinsdag nacht zijn Pappa, Mamma en ik vertrokken naar Schiphol. Ik merkte dat ik het allemaal nog heel onwerkelijk vond. Ik wist dat het allemaal zou gaan gebeuren, maar zo voelde het nog niet. Ook omdat helaas het geweldige avontuur met Pap en Mam in NZ niet doorgaat omdat Mamma plotseling moet worden geopereerd. Dus nu is het echt 6,5 maand op pad alleen.
Allereerst vloog ik naar Londen Heathrow om daarna een stop +overnachting in Singapore te maken. Singapore is vast prachtig, maar door mijn hoge graad van vermoedheid was het soms echt onmogelijk om mijn ogen open te houden. Daarnaast zijn een grote hoeveelheid aan aziaten en een kort lontje geen goede combinatie. Wat ik nog heb meegekregen was een Tempel, botanische tuin en de Skyline. Deze dingen waren wel mooi, hihi.

Na een nacht slapen vetrokken we vervolgens naar Sydney. We kwamen in de avond aan en werden met een busje naar het Wake Up hostel gereden. In de avond gingen we eerst nog wat eten. Sydney voelt super westers aan en heel is heel erg netjes en goed onderhouden. Toen geprobeerd te gaan slapen, dit lukte natuurlijk niet door de jetlag. Gelukkig was het erg gezellig de eerste nacht in het hostel met mensen uit en groep.Gezellig, maar die nacht dus maar 2 uur geslapen.

Die ochtend erna, hadden we de orientatie dag die gericht was op werk, reizen ed. 4 uur informatie waarvan ik alleen maar dacht, help wat moet ik nu gaan doen?Deze dag werd vervolgens ook de 'wat heb ik nu weer op mijn hals gehaald?'-dag. Emoties, emoties en nog meer emoties. Ik wist dat het zou komen. Dus daar was het.

Vandaag heb ik samen met Odile (meisje uit de groep, erg gezellig!) een tocht gemaakt door Sydney. Dat was echt super tof! Onder andere het Opera House, de Harbour Bridge enDarling Harbour gezien.Lekker touristisch gedaan met natuurlijk de camera (1 week, 200 foto's rijker. Jeeh!). Sydney heeft echt een lekker flow van gezelligheid en ook rust.Er zijn veel verschillende kanten.VanChina Town tot deechteJetset.

Deze week blijf ik lekker in the big City en ga ik nog veel zien van Sydney. Daarna vertek ik samen met Odile naar een heus 'Jackaroo & Jillaroo Camp' on the Ranch! We gaan paardrijden, schapen scheren, koeien melken en noem maar op! Zo'n zin in! Meet Cowgirl Jasmin. Betekent wel dat ik de hele andere kant op ga dan eerst gepland! Ik ga nu eerst de oostkust ontdekken, ook super cool.

Tot nu toe vind ik het fijn hier te zijn maar soms ook nog wel eenheftig gevoel. Dan vind ik het toch wel fijn dat internet en skype bestaat. Deze week komt er misschien nog een korte update maar ik denk dat ik weer een bericht schrijf na de Ranch.

Bedankt voor al jullie berichtjes de vorige keer, dat doet me echt goed!
Heel Veel Liefs - Jasmijn

p.s. Ze draaien trouwens lekkere muziek hier.
Zoek bv:Foster thePeople.

p.s.2: de foto's gaan hier echt in slakkentempo en geven dan een foutmelding aan. Ik ga het binnenkort weer proberen!!

'Counting down the days'

Het aftellen is begonnen!
Nog exact dertien dagen en dan zal ik in het vliegtuig zitten richting Australia's New York, The Harbour City, Sin City - of te wel: Sydney, New South Wales, Australië!

Voor vele natuurlijk wel bekend zal ik op 10 januari vertrekken en starten met het grote avontuur Down Under. Ik zal 6,5 maanden backpacken door Australië en Nieuw-Zeeland. Daarnaast zal ik de terug reis combineren met een gave trip van Bangkok naar Singapore om Thailand en Maleisië te zien.

Op dit moment ben ik bezig met alle ‘laatste' dingen. Laatste dagen werken, laatste dingen inpakken in mijn huisje, laatste voorbereidingen treffen voor de reis, laatste 13 dagen voor vertrek, laatste keren dat ik vrienden en familie kan zien. Ik merk dat dit gevoel heel erg leuk is en tegelijkertijd dood eng. Want de plannen die zo leuk leken in September 2011, komen nu wel heel dichtbij! Mix van gevoelens dus.
Ontzettend veel zin om een stuk te gaan zien van de wereld, alleen op reis te gaan en een half jaar geen verplichtingen te ervaren. Tegelijkertijd beseffen dat ik veel hou van mij vrienden en familie en die toch wel heel erg ga missen. Gelukkig zijn het ‘maar' 6,5 maanden. ;)
Soms voelt het als emigreren, haha!

Ik vind het leuk om jullie op de hoogte te houden van mijn ‘life changing experience' dus daarom deze site. Daarnaast vind ik het natuurlijk ook super fijn om wat van jullie te horen, reactie zijn zeer welkom!

Heel veel Liefs,
Jasmijn

P.s.: Hiernaast kun je je email adres invullen zodat je een mailtje ontvangt wanneer ik een nieuw bericht heb geplaatst.

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!